۱۳۸۹ مهر ۲۸, چهارشنبه

جیب خالی، پز عالی

اول. پر واضح است در جوامعی که اختلاف طبقاتی بیداد می کند و شکاف میان طبقات زیاد است، گروه ها و توده های پایین دستی تقریبا توان تغییر جایگاه و صعود به پله های بالاتر را ندارند(به واسطه فقر، بیکاری، تورم و البته عوامل فرهنگی). این است که پدیده ای به نام "مهاجرت طبقاتی" رخ می دهد. ساده تر اینکه پایینی ها "تقلید" از بالایی ها را  پیش می گیرند. ابتدایی ترین نشانه این پدیده در انتخاب نوع پوشش و تفریحات قشر مرفه، توسط گروه های متوسط و حتی ضعیف جامعه متجلی می شود. و جز خرج تراشی و قرض و بدهی، و البته چند ساعتی تفریح و مرخصی دادن به مخ عایدی دیگری ندارد.
این گروه، که در پایتخت و شهرستان های ایران به وفور یافت می شوند، نه تنها خرامیدن کبک را نمی آموزند؛ که شیوه راه رفتن خود را هم فراموش می کنند.

دوم. رویای پاکستان هسته ای، به عنوان اولین کشور مسلمان صاحب بمب اتمی چندی ست محقق شده. و البته دهان کجی خوبی بود برای هند و روسیه و عمو سام.
با این حال 8 ایالتش تقریبا گرسنه اند، صورتش از نزاع های داخلی و پنجول های طالبان و آمریکا  زخمی ست. و از همه بد تر این بلای واویلای آسمانی(سیل کذایی ماه آگوست) پته دولت (های) بی فکر پاکستان را بدجوری روی آب ریخته. این ها هم گویا راه رفتن خودشان را فراموش کرده اند.
زمستان نزدیک است و قریب به 7 میلیون آواره در بلاتکلیفی مطلق به سر می برند. پایان خبر!

۳ نظر:

سید مجیب گفت...

سلام
یه همسایه داریم، خیلی جالبن، مخصوصا برای ما یزدی های ساکن تهران.
خونشون اجاره ایه اما جدیدا علاوه بر اینکه پسرشون پرشیا داره، خودشون 206صندوقدارشونو کردن موهاوی!!!!!!

دامی که آمریکای جهانخوار براشون پهن کرد حالا داره خودشونو می سوزونه، طالبان دست پرورده آمریکان و آمریکایی ها در پاکستان و افغانستان بوجود آوردن اما در ایران موفق نبودن، البته این برای زمانی هست که وزارت اطلاعات قوی ای داشتیم نه الان که...

Saberkhosravi گفت...

آدمی رو می شناسم که با پول قرضی رفته بنز خریده در حد تیم های ملی !

وایت لرد گفت...

متاسفانه فرهنگ ما اینطوری شده!
خارجی ها مد میسازن ما میپوشیم به خوب و بد بودنش هم کار نداریم.
متاسفانه پول شده همه چیز و جوانمردی رو میشه خرید.
کاش میشد یکم آدم باشیم...

من ازین به بعد میام بهت سر میزنم.معمولا هم ماهی 2بار اپ میکنم.خوش حال میشم تو هم بهم سر بزنی